Höst och kyla!

Igår var vi på överby och shoppade lite. Nu när det blivit kallt ute så inhandlade vi en varm o go vinterjacka till Melvin, så blev det två par fodrade mjuka o mysiga vinterskor till Melvin. Ena paret var kängor och det andra paret blev allvädersstövel typ som var fodrade, varma och mysiga. Idag har han haft vinterjackan och de nya skorna på sig. (Bild kommer såfort jag orkar lägga över bilderna till datorn) :) Han va så fin så i sin nya jacka!

Imorse lämnade jag tidigt på dagis, gick sedan till skolan och hade lektion i handel och varuhantering. Efter lektionen gick jag direkt och gjorde prov i datorkunskap, det verkar som att det gick bra! Sedan skyndade jag mig hem för att göra extra uppgiften i datorkunskap, eftersom jag nu satsar på vg. Hann klart med halva uppgiften innan det var dags att hämta prinsen på dagis. Jag hade tänkt att jag skulle hinna svabba golvena också, men tiden sprang iväg för mig så jag hann bara vika tvätt, plocka lite, diska och sätta på en ny maskin me tvätt (som nu är klar att hängas upp för tork förresten..phu). När jag och Melvin var påväg hem så ringde farmor och frågade om hon fick komma och hälsa på oss en stund och det fick hon. Melvin somnade i vagnen påväg hem så hon tog vagnen och promenerade med honom när hon kom. Så hann jag att dammsuga o så och sedan började jag med andra halvan av inlämningsuppgiften. Sedan åkte hon hem, Melvin sov fortfarande. Markus kom hem. Vi lät Melvin sova, fast vi brukar alltid hålla honom vaken tills läggdags, men idag blev det lite annorlunda. Medans Melvin sov så gjorde jag färdigt inlämningsuppgiften och skickade den till läraren. Så skönt att kunna stryka det från listan på det som måste göras. Jag har och har haft mycket med skolan denna veckan. Det är mångga inlämningsuppgifter i o med att kurser avslutas nu och en ny kurs startade idag, och en ny nästa vecka. Plus en extrakurs också.

Igår efter shoppandet så åkte vi och hälsade på min bror i hans nya lägenhet. Det var mysigt, men vi kunde inte stanna så länge eftersom vi skulle handla också på hemvägen. Men han bjöd på fika o hade det mysigt i sin lägenhet!


Kommentarer
Postat av: LISA [mamma till Alva och bebis i magen]

Du har en award att hämta hos mig :)

2010-10-05 @ 08:55:43
URL: http://lising.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0