Mitt lilla tips! =)

Igår var jag alldeles för trött för att blogga! Kände mig riktigt negativ igår, men ofta så beror det på trötthet så nu efter en natt med sömn så vaknade jag med nya krafter! Tänker på provet igår och jag är nöjd med det jag skrev, jag är faktiskt det! Och det bästa är ju att jag tror att det blir bra detta, med tanke på hur duktig jag var när jag skrev det! Och vilka bra saker jag fick ner på pappret, ellerja på datorn! Så nu va det ur världen snart, hoppas jag!
Tänkte dela med mig av ett enligt mig jättebra tips när man sitter och pluggar,typ lär sig nya saker och ska skriva prov. Tänk att du ska förklara det du lärt dig och det du kan för en kompis. För mig så fungerade detta! Jag blev automatiskt mer avslappnad och den "spärr" jag kännt tidigare p.g.a rädslan att inte lyckas försvann något. Jag tänkte att en av mina närsta vänner satt framför mig och att det var för henne som jag skulle berätta och förklara allt jag lärt mig, så skrev jag ner det jag ville berätta för henne. På ett enkelt sätt, så att jag liksom förstod vad jag själv menade. Och när jag förstod så blev det lättare. Efter jag skrivit ned all min kunskap så kände jag att jag nått mitt mål. Jag vet ju inte vad jag får för betyg, men jag har nått mig mål genom att jag gjort mitt allra bästa, och jag fick ner mina tankar på provet. Såhär ska jag fortsätta att tänka för det fungerar bra för mig! Så det va ett litet tips från mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0