Söndag kväll!

Helgen har varit bra.

I fredags var jag med Melvin hos tandläkaren. Det gick bra och han va jätteduktig där! Gick bättre än jag trodde att det skulle göra. Han fick sitta i mitt knä och han visade sina fina små tänder så att tandläkaren fick räkna dem och han har alla 20 tänder :) Så fick han titta på hennes spegel och hon fick kika lite med spegeln också, men BARA pyttelite :) Allt såg bra ut och vi ska tillbaka om ett tag. Han fick en bok om tandläkare :) Så fick han ett klistermärke och en ny röd fin tandborste.
Direkt efter tandläkarbesöket så promenerade vi bort till ICA för att handla lite. Och sedan mötte vi upp mamma och pappa på parkeringen. Vi åkte til göksäter och shoppade lite praktiska saker. Långkalsonger till Melvin, och raggsockar och varma goa långa sockar till mig, och vanliga till oss båda, och kalsonger till Melvin, och så hittade jag även en bakform och en ugnsfast form i porslin liknande material, det ville jag ha, så det köpte jag. Känns skönt att ha laddad upp med lite höst varma saker som behövs också. Kan vara bra att lägga ner lite mer höstkläder på hans hylla på dagis också, för NU är hösten här! Och inte så lite heller för igår och idag var det iskallt ute (kändes det som).  Efter att vi shoppat lite så var vi på cafeet och fikade. Melvin fick en korv med bröd, en festis och en glass efter det. Jag tog en köttbullemacka och en kaffe, mycket gott och framförallt MYSIGT!
När vi kom hem så ringde vi och bjöd hit Melvins farmor och farfar, så kom de en stund på eftermiddagen. När de åkt så lagade jag mat och sedan tittade vi på teskedsgumman innan det var dags för Melvin att gå och sova.

Igår var Melvin och hälsade på farmor och farfar en liten stund medan vi handlade.  Igår så somnade faktiskt jag och Melvin tillsammans i soffan mitt på dagen, det hör inte till vanligheten att vi gör det. Men oj så mysigt det var att ligga där och bara mysa brevid den person man älskar allra mest.

Idag har vi haft en hemmadag. Lagat mat, tvättat, diskat, umgåtts. Melvin och Markus var ute och lekte så att jag fick tid att plugga. Jag gjorde ena arbetet i företagsekonomi. Känns så skönt att känna att jag gjort något som har med skolan att göra denna helgen.

Imorgon är det dagis igen och medan Melvin är på dagis så måste jag köpa böcker för vi börjar en ny kurs denna veckan.

Hoppas ni haft en bra helg!                                       


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0