Matlagning med Dennis :)

Idag har jag & min älskade gulleplutt lagat mat tillsammans :)
Dennis satt i sin stol och lärde sig av sin mamma som lagade sin egenpåhittade köttfärssås. Ett recept som sedan kommer att gå i arv till mina pojkar och sedan förhoppningsvis till mina barnbarn som jag kommer att få om många år! Hihi. Nejdå riktigt så märkvärdigt är det inte med dendära köttfärssåsen :) Men mysigt är det att laga mat iallafall. Speciellt när det bara är jag och Dennis hemma :) Han sitter då i sin stol och håller mig sällskap och jag babblar o pratar om vad jag gör in i minsta detalj :) "Nu ska mamma skära löken, nu ska mamma steka detta" o.s.v. Och han tycker att det är mysigt tror jag allt. Han somnade mitt i matlagningen så jag fick lägga in honom i hans säng en stund. Han blev trött det lilla bustrollet :)
 
Annars så rullar allt på :)
Melvin har börjat på dagiset igen efter 7 veckors ledighet.
Men det kanske jag har skrivit om redan? Iallafall så går det toppen för honom där. Han leker o har det skoj med sina jämngamla kompisar. Nu är ju 07:orna äldst i gruppen och det tror jag är bra för honom. Det märks på honom att han tillhör de "stora" barnen nu. Det sa även hans fröken till mig :) *Stolt*
 
Nä nu blir Dennis rastlös här, han ska få äta lite gröt nu :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0