Dennis 11 månader

Dennis älsklingen har nu hunnit bli 11 månader! Han är ingen liten bebis längre, utan börjar mer och mer vara & se ut som ett litet barn :) Det känns väldigt mysigt nu när han snart fyller 1 år. Det känns verkligen som att det aldrig har funnits en tid utan honom. Det känns som att han alltid har funnits här hos mig. Han är en del av mig, han har mitt hjärta i sin hand. Mammas lilla prins!
Han äter nu storakillen mat :) Nästan all mat får han äta nu för sin hönsmamma! :) Hihihi.
Han älskar mat och kan gärna tänka sig att äta 2 eller 3 middagar vissa dagar :)
All mat är god men mest tycker han om fisk, pannbiff, potatis, morot och de allra flesta barnmatsburkar.
Frukt är också gott och det äter han så fint så!
Han är en glad, snäll, godhjärtad, busig, nyfiken, pigg, vaken och otroligt söt liten kille som verkligen har en egen vilja. Han är envis som få och kan verkligen säga ifrån när något inte passar! Precis så som det ska vara med andra ord :)
Han älskar sina nallar som han mer än gärna gosar med och kramar!
Nappen är ingen favorit, den kastade han självmant strax innan han skulle fylla 6 månader, och sedan dess har han inte använt napp mer.
Han går gärna runt i sin gåstol och upptäcker världen :) Det är roligt att gå runt i rummena här och vara på egen upptäcktsfärd! :) Men det allra roligaste som finns är att krypa och ställa sig upp mot saker och att leka på golvet med storebror.
Dennis älskar hundar, och han älskar sin egen hund Maja. Han skiner upp som en sol när hon kommer. Han skiner även upp som en sol när storebror, mamma eller pappa kommer :) Ja faktiskt så skiner han upp som en sol så fort någon pratar med honom. Han älskar när människor pratar med honom. Och ord kan han också säga :)
"Mamma, pappa, titta och tack," är de orden som kommer oftast just nu :) Om man ger honom något så säger han  "Tack tack".
Han har redan varit med i sin första bokklubb, goboken. Där har han fått en hel del mysiga böcker. Nu har jag dock gått ur och gått med i disneyklubben istället :) Böcker som vi ofta läser för honom är MAX-böckerna. De är så mysiga tycker jag. Och Dennis verkar också tycka det.
Han är världens finaste lilla Dennis, och mitt hjärta, mitt liv, min älskade skatt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0