2 Oktober :)

Då var oktober månad här och hösten är här på riktigt.
 
Helgen har varit bra. I fredags tog jag med mig pojkarna på en tur till Stenungsund där vi promenerade runt en stund. Så gick vi till affären och köpte GODIS!!! :) Dennis som är enligt mig för liten för godis än fick små pytte-riskakor för småttingar. Han tyckte väl att dom smakade sådär. Han har nog ätit godare saker om man säger så...
På kvällen såg vi på en film och hade lite fredagsmys. Jag gick och la mig strax efter att Melvin somnat.
 
På lördagen fick jag sovmorgon. Första sovmorgonen på flera veckor så det var väl skönt! Men kan egentligen kvitta känner jag nuförtiden. Jag är så van vid väldigt tidiga morgonar, att få igång kroppen och huvudet så tidigt :) Och så är jag van att lägga mig tidigt nuförtiden. Blir jättetrött fram mot 21-22 tiden. Men har lyckats hålal mig vaken fram till 23 tiden nu i några kvällar :)
I lördags tog vi en härlig höstpromenad, lovely då jag älskar hösten. Det enda som var jobbigt var när vi kom hem då jag fick plocka bort en äcklig fästing som satt sig på min prins Melvins mage! Usch o fy!!! Jag verkligen HATAR dessa äckliga små kryp!!!Dom får inte sitta på mina fina barn! Neeej!!!
Vi åt pizza i lördags. Jag och Melvin delade på en med köttfärssås och skinka på. Den var supergod. Jag som brukar välja kebabpizza när vi nu nån gång ibland köper pizza har ändrat smak lite och väljer efter Melvins smak och vad han är sugen på. Så får vi dela han & jag. Myspys!
 
På söndagen gjorde vi inte mycket. Jo, vi veckohandlade så nu är kylskåpet fyllt med massa mat.
Och igår lagade jag lasagne för första gången. Alldeles själv utan sån där mix som jag annars köpt ibland.
Det var busenkelt och blev jättesmarrigt! Förutom att det kokade över lite inne i ugnen. Men lärde mig nu att ta mindre sås! Det ska jag göra nästagång. Dennis älskade mammas lasagne, så då blev jag lycklig! Men Melvin ville bara ha sin älsklingsrätt fiskbullar. Så jag fick laga det också fast det gjorde jag senare på dagen. Det ville inte Dennis äta för han bara spottade ut maten. Melvin däremot åt så duktigt så :)
 
Vi hann även med att putsa fönstren i tv rummet jag & Melvin.
I veckan möblerade vi om och han ÄLSKAR att städa, möblera om, duka och jaa allt sånt! Är jätteroligt verkligen och vi hoppas på att det kommer hålla i sig när han blir vuxen också!
 
Hur han ni det såhär i höstrusket?? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0